fredag 2 september 2011

Armband

Hur jag gör pärlarmbanden:
Tag en vanlig kvadratisk pärlplatta. lägg valfritt mönster på ena kanten i valfri brädd. Stryk sedan plattan med strykjärn och bakplåtspapper. När det smält i hopp och fortfarande är varmt tar man bort armbandet lägger det runt någonting runt (jag använde en flaska med ansiktsvatten) Sedan sköljer man det i varmt vatten så det stelnar. Man kan välja om man vill stryka på båda sidorna, det blir mest hållbart då, men pälorna smälter ihop... Pälor från pandurohobby får ett hållbart resultat, då kan man vika armbanden utan de går av. Billigare pälor ger sämre resultat, dessa är mycket ömtåliga...

Det var länge sedan jag uppdaterade, önskar att jag kommer igång med pysslet snart igen. DÅ ska jag uppdatera bloggen igen=)

Inga kommentarer: